2014. február 25., kedd

GASZTRO: Kifli alaptészta + kapros-vajkrémes kifli recept

Dóri | 2/25/2014 |
Anyukám receptje alapján írom ezt a bejegyzést, mi sóskiflinek készítjük, de a só és cukor arányának változtatásával nagyon jó édes alaptésztát is alkothatunk.


Hozzávalók:
1 kg liszt
1 tojás + két sárgája a kenéshez
5 dl tej
5 dkg élesztő
2 dl olaj
1,5 ek cukor
1 csapott ek só
A tej felében az élesztőt egy evőkanál cukorral felfuttatjuk, majd a hozzávalókból tésztát dagasztunk, és egy órán át meleg helyen kelesztjük.

A megkelt tésztát kivesszük a kelesztőtálból, lisztezett asztalon megforgatjuk, majd megfelezzük. A fél cipót kinyújtjuk fél centi vastagra, majd 12 részre vágjuk. (Innentől a a sós verzió elkészítését írom le. :)) Feltekerjük a háromszögeket, a tojássárgáját 3 ek vízzel kikeverjük, majd megkenjük a feltekert kifliket. Sóval megszórjuk, ha sóskiflit szeretnénk, majd lenmaggal/szezámmaggal is megkínáljuk. (Majd az első adag kisülése után a második cipót ugyanígy elkészítjük.) 180°C-os sütőben 35-45 perc alatt pirosra sütjük, majd nagy élvezettel elfogyasztjuk.

Én ma egy kis csavart vittem bele, a második adag tésztát kapros vajkrémmel kentem meg. Ezután ugyanúgy feltekertem, megkentem tojással sóztam és lenmagoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése