2014. február 3., hétfő

Vissza a konyhába!

eco fair(y) | 2/03/2014 |
Most egy picit visszatérünk a konyhába a sok hajmosás meg tisztítószer után :) Ha már házi készítésű dolgoknál járunk, akkor nem maradhat ki a kenyér, hiszen ebbe is elég sok olyan adalékanyag belekerül, amire egyáltalán nincs szükségünk. Tehát maradva a jól bevált módszernél, az a legegyszerűbb, ha ezt is mi magunk készítjük otthon, akkor biztosan tudjuk mi van benne.


A képen az egyik saját kenyerem látható :) Már nem emlékszem pontosan, hogy melyik recept alapján készült, de a végeredmény hasonló a bejegyzés vége felé található recept alapján készülő kenyérhez.
Elsőre ijesztően hangozhat a dolog, vagy elrettenthet a recept és macerásnak tűnhet. Inkább csak a kelesztések miatt tart sokáig, de a tényleges készítés max 15-20 perc (az elején a dagasztás, meg utána az átgyúrás és formázás). Az eredmény pedig kárpótol :) Több receptet is kipróbáltam, eddig kb 6-8 kenyeret sütöttem itthon, de lehet, hogy volt az már 10 is. A 3-4. kenyérsütés környékén beruháztunk egy pataki tálra (római tál, ki hogy ismeri), ennek előnyeiről már írtam korábban is, de kenyérsütésre is kiválóan alkalmas.

A jelenleg használt receptem pedig itt található. (Azért nem írom át ide, mert nagyon kis összeszedett és humoros írás az eredeti, ilyen frappáns formában úgyse tudnám átadni) Burgonyapelyhet én se tettem bele, illetve annyit változtattam még, hogy nem jénaiban, hanem a fent is látható római tálban sütöm. Ennek annyi a trükkje, hogy már a kelesztés alatt be kell áztatni, kb. egy órára, de az se baj ha több, és szigorúan csak hideg sütőbe szabad tenni! Tehát pár perccel több sütési időt kell számolni, amennyi idő alatt a sütő bemelegszik. Kiszedésnél pedig vigyázni, mert nagyon átforrósodik és még utána is jól tartja hőt, tehát olyan helyre tegyük félre, ahol biztos nem ér hozzá senki, nehogy megégesse. Ja és kivételkor is valami alátétre, vágódeszkára tegyük, mert ha hirtelen ér hideg felülethez, akkor akár el is pattanhat az edény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése