2014. június 26., csütörtök

Naptejet otthon? Igen!

Dóri | 6/26/2014 |
Már egy éve foglalkoztat a házilag elkészített napozókrém, most végre megvolt minden hozzá, hogy elkészítsem. Fázisfotókkal sajnos nem tudok szolgálni, de az egész folyamat a sima krémkeverés, csak a végén még hozzáadunk egy kis extrát.

Több receptet elolvasva, illetve a cink-oxidnak utánajárva kezdtem bele a krémembe, először 50 ml-t akartam készíteni, de még annál is kevesebb lett, ami nem hátrány, nem szeretném, hogy rajtam maradjon a nyár végével, és megromoljon.


A napozókrém hozzávalói:
1 ek olívaolaj
2 ek kakaóvaj
1 ek mandulaolaj
2 ek kókuszolaj
1 ek shea vaj
1 ek cink-oxid
1 kapszula E-vitamin
méhviasz


Az olajokat egy üvegtálba mértem, majd az üvegtálat egy kevés vízzel megtöltött lábosra tettem, amit a gáztűzhely legkisebb rózsájára tettem, és megvártam, míg az olajok felmelegednek, elolvad a kakaóvaj és a shea vaj, beletettem a méhviaszt. Ekkor levettem a tálat a lábosról és egy deszkára tettem, és vártam, hogy hűljön kicsit. Amikor már elérte a kívánt hőmérsékletet belenyomtam egy kapszula E-vitamint és a cink-oxidot. A sárgás olajkeverék ettől vaniliasárga lett. Üvegbe töltöttem és jól lezárva összeráztam. Sajnos lehetőségem még nem volt kipróbálni az időjárás miatt, de kb. 20-25 SPF-ű krémet kaptunk, én ennél nagyobbat nem is szoktam használni.

Észrevétel: Mivel kakaóvaj, shea vaj és méhviasz is van benne, ezért a hűvösebb időben (mint ez a mostani 23-24°C) megszilárdul, de a napsütéses időben teljesen olajosan viselkedik.


Kiegészítés: Citrusfélék illóolajait ne használjátok a napolajhoz, mert fényérzékennyé teszi a bőrt, és hiába napolaj, akár le is éghettek a használata mellett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése