2014. július 16., szerda

Levendulaszörp

Dóri | 7/16/2014 |
Vasárnap kilátogattam a káptalantóti Liliomkert piacra. Először két éve voltam ott, és akkor nagyon tetszett, azóta is vágytam oda. Mivel turistaszezon van, rengetegen voltak kinn magyarok külföldiek egyaránt, ugyanis a Balaton északi partjától nem messze helyezkedik el, Keszthelyről 27 km-t kell autózni, Veszprémből 56-ot Zánkától pedig mindössze 15 km-re található; ezért képeket sajnos nem tudtam készíteni. Erre a piacra mindenkinek ki kell látogatnia, legalább egyszer az életben, hatalmas élmény!
Több standnál árultak levendulát, vagy levendulavirágot, illetve a virággal töltött párnákat. De láttam levendulaszörpöt is, amely arra inspirált, hogy megalkossam a saját levendulaszörpömet. A receptet a "Tovább" mögött olvashatjátok. :)





Levendulaszörp hozzávalói:
1 liter víz
1 kg cukor
2,5 dl levendulavirágzat
2 citrom leve

Elkészítés:
A vízből és a cukorból szirupot főzünk, majd belekeverjük a citrom kifacsart levét és a levendulavirágzatot is. Újraforraljuk majd 24 órán át állni hagyjuk. Másnap leszűrjük és vízzel hígítva fogyasztható. (Nekem ebből a mennyiségből 1,5 liter szirupom lett.)
Ajánlott adagolás: 1 ek. szörpöt 2 dl vízzel felengedve kellemes frissítő italt kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése