2014. március 14., péntek

Illatos házi öblítő

Dóri | 3/14/2014 |
Lassan elfogy z öblítőm, így újra az ecet felé kacsingatok, de mivel én éreztem a ruhákon mosás után, valamivel meg kell szelídíteni. Aztán a most posztolt arclemosó adta az ötletet, hogy hogyan is lehetne illatosítani az ecetet. Van itthon szárított levendula, így ez az alap.

A levendulaecetet ételek ízesítésére is használják, így a most elkészített ecetünk nem csak a ruháink illatosítására használható.

Hozzávalók:
  • üveg
  • ecet/almaecet (én 10%-os sima ecetet használtam)
  • szárított növény (rozmaring, levendula, kamilla - ízlés szerint, ki milyen öblítőt szeretne, én csak levendulát használtam)
Az üvegnek akkorának kell lennie, amekkora adag illatos ecetet szeretnénk készíteni, én egyelőre egy 3,5 dl-es befőttesüveget használtam. Dl-enként egy evőkanál szárított növényt teszünk az üvegbe majd feltöltjük ecettel majd sötét helyen érleljük. Az arclemosónál a 10 nap elegendő volt, reméljük itt is.
Minden nap rázzuk fel az ecetet, hogy jól átkeveredjen!

Használata:
2 hét után egy üres ecetes flakonba szűrtem a levendula ecetet. A mosógép adagolójába kb. 50 ml-t tettem, valamint a mosószeres részbe egy kupaknyit a házi, főzött mosószeremből. A ruhák tiszták lettek, az illat pedig visszafogottan érezhető rajtuk, nem marad ecetszagú. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése