2014. március 10., hétfő

Körömerősítő/körömágyápoló balzsam

Dóri | 3/10/2014 |
Be kell vallanom valamit: körömlakkfüggő vagyok. Ritkán van olyan, hogy két lakkozást között eltelik 12-24 óra, általában lemosom az aktuálisat és felkenem a következő lakkot. A körömlakklemosó, a mosogatószer és a szappan is szárítják a körömágyamat, a körmöm pedig gyenge, ezért gondolkodtam valami körömerősítőn. Meg is találtam azt a receptet, ami tetszik is, és minden összetevője megtalálható itthon. Az arányokat/mennyiségeket változtattam, és egy újabb fajta sárga kindertojásba töltöttem az elkészült krémet.
A receptet a tovább után olvashatjátok! :)

Hozzávalók:
  • 1 tk olívaolaj
  • 20 csepp mandulaolaj
  • fél tk ricinusolaj
  • fél tk méhviasz
  • fél tk akácméz
  • 2 pasztilla kakaóvaj
  • 1 kapszula E-vitamin
Az olíva-, mandula- és ricinusolajat a kakaóvajpasztillával és a méhviasszal egy üvegtálba mértem, amelyet egy lábosra tettem, amelybe 1,5 dl vizet öntöttem, és elkezdtem melegíteni. Kb. 5-7 perc alatt elkezdett forrni a víz, így az olajok is melegedni kezdtek. Miután feloldódott a kakaóvaj és a méhviasz is elzártam a gázt a lábos alatt és az üvegtálat egy deszkára tettem, és hagytam hűlni az olajokat. (Mivel elég hideg van a konyhámban, ez hamar bekövetkezett.) Miután langyosra hűlt belenyomtam egy kapszula E-vitamint és a mézet is elkevertem benne, majd a kindertojásba töltöttem, és egy fogpiszkálóval kihűlésig kevergettem. (És közben sorozatot néztem, ez a másik függőségem. :D) Eléggé krémes, lágy lett az állaga, ezért este, lefekvés előtt alkalmazandó. (Körömrágástól szenvedőknek is tökéletes, ugyanis a ricinusolaj hasható hatású! :))

Tapasztalatok:
Két lakkozás között szoktam bemasszírozni a körmömbe és a körömágybőrbe, valamint esténként, lefekvés előtt szoktam bekenni az ujjvégeimet. Azóta nem szálkás a körömágybőröm, és a körmeim is rugalmasabbak, jobb állapotban vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése