2013. december 8., vasárnap

Sütés-főzés kókusszal

eco fair(y) | 12/08/2013 |

A sok testápolás után vissza a konyhába és az élelmiszerekhez. A mangalicazsírról már írtam, és amikor annak néztem utána, akkor találtam egy csomó leírást a kókuszolaj áldásos hatásairól, és ráadásul egy az egyben helyettesíthető vele az olaj. Ez nem az a kókuszolaj, amit a krémekben használunk, illetve az, csak szűrt változatban, ennek tehát nincs illata. Vicces is lenne, ha a rántott hús kókusz ízű lenne. Szóval elfogyott a mangalica zsír, meg a megmaradt napraforgó olajak is, úgyhogy nem is lehetett volna jobb alkalom kipróbálni a kókuszolajat. Nem kellett csalódnom :) Csináltam vele már rántottát, sült húst, stb., ma például tésztát gyúrtam (sima lisztes vajas) de kevés volt a vaj, és kipótoltam, észre se lehetett venni a cserét. Meg kell szokni, hogy szobahőmérsékleten szilárd, tehát az adagolás kicsit nehézkes, viszont a forráspontja sokkal alacsonyabb, mint a rendes olajé, ezért nem nagyon égnek le benne a dolgok, és nincs büdös olajszag :) Egyelőre nagyon bejött a dolog.
A képen látható 1 literes kiszerelést vettem a sparban 1790-ért, valószínűleg sokáig elég lesz, és talán van olcsóbb beszerzési hely is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése