2014. szeptember 28., vasárnap

GASZTRO: Vargányás-zöldborsós rizottó

Dóri | 9/28/2014 |
Dávid anyukájától kaptunk egy kisebb adag szárított vargánya gombát. Már nagyon szemeztem vele, de gőzöm nem volt, mit kellene belőle készíteni. Azt tudtam, hogy valami különlegesebbet szeretnék, így találtam rá a rizottóra.
Előtte sosem főztem még, de többfélét is ettem már. Tudtam hogy nem lesz egyszerű, de sikerült! :)
A recept egy nosalty-hu-s recept, amit én kiegészítettem egy kis zöldborsóval és elhagytam belőle a vajat, a parmezánt és a fehérbort. A borsó mennyiséget nem tudom, csak találomra beleszórtam a lábosba.

A receptet és az elkészítést a "Tovább" után olvashatjátok. :)

Hozzávalók:
200 g rizottó rizs (arborio)
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
700 ml zöldség alaplé
100 ml víz
diónyi kókuszolaj
6 dkg szárított gomba (vargánya)
1 ek olívaolaj
só ízlés szerint

Elkészítés:
1. A vargányát 100 ml alaplé + 100 ml víz keverékébe beáztatjuk. A maradék alaplevet felforrósítjuk és melegen tartjuk.
2. Egy vastag falú edényben diónyi kókuszolajat egy evőkanálnyi olívaolajjal felmelegítünk, az összeaprított vöröshagymát és a fokhagymát puhára pároljuk benne.
3. Hozzáadjuk a (mosatlan!) rizst, üvegesre pirítjuk, majd felengedjük 1 dl alaplével, közben folyamatosan keverjük.
4. Miután a rizs az 1 dl alaplevet  magába szívta, a forró alapléből kanalazunk a rizshez és folytatjuk a megállás nélküli keverést. Addig folytatjuk ezt a folyamatot, míg a rizsszemek al dentére főttek, vagy amíg az alaplé el nem fogy (szükség esetén kis forró vizet is adhatunk a végén a rizshez). Sóval ízesítjük.
5. A vargányáról leöntjük az áztató levet, amit a rizshez öntünk és elkeverjük. Hozzáadjuk a gombát a rizshez.
6. Az edényt a tűzről lehúzva lefedjük és 1-2 percig állni hagyjuk. Utána azonnal fogyasztjuk.

Nálunk húsmentes volt, de egy kis tükörtojást megkövetelt az étel. Viszonylag gyorsan kész van, még gyorsabban elfogy, és nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése