2014. február 9., vasárnap

Környezetbarát mosógéptisztító-keverék

eco fair(y) | 2/09/2014 |
Mindig hagyom kiszáradni a mosógépet egy-egy mosás után, de a múltkor sajnos mégis dohos szaga volt magának a gépnek is meg a frissen mosott ruháknak is. Ecetes öblítésen gondolkoztam, de se ecetem nem volt annyi, se a szagáért nem rajongok... Úgyhogy egy gyors kutakodás a neten és már találtam is olyan megoldást, amihez alapanyagom is volt, meg az illata is kellemes :)
Forrás
A környezetbarát mosógéptisztító-keverékünkhöz 3 dologra lesz mindössze szükség, ráadásul ezeket az eddigi receptekhez is gyakran használtuk, szóval semmi extra nincs benne.
Keverjünk össze egy kisebb befőttes üvegben kb. 150-160 g citromsavat meg 50-60 g szódabikarbónát majd az üveg tetejét rácsavarva, rázzuk jól össze őket. Ezután hozzáadhatunk 20-25 csepp illóolajat, én 10 csepp teafát és 15 csepp levendulát használtam, egyrészt antibakteriális hatásuk miatt, másrészt, mert jó az illatuk :) Apránként, ahogy csöpögtetjük őket, néha keverhetünk, vagy rázhatunk egyet az üvegen. Semmiképp ne hagyjuk, hogy az illóolajtól pezsegni kezdjen, tehát ne egy helyre csöpögjön az összes illó, vagy gyakrabban kevergessük. Ha ez kész, akkor még utoljára rázzuk össze alaposan, és már kész is! Az üvegre tehetünk szép címkét, hogy tudjuk mi van benne, aztán ezek után havi 1x az üres mosógépet áttisztíthatjuk vele. Az üveg tartalma 3-4 alkalomra elegendő, minden tisztításnál 3-4 evőkanálnyit tegyünk a mosószeradagolóba, a mosószer vagy az öblítő helyére. Én 90 fokra állítottam a programot, és kikapcsoltam a centrifugát. Ha valaki extra hatást kíván elérni, akkor amikor a dob fel van töltve vízzel, meg is állíthatja pár órára a programot, hogy álljon benne a vizes oldat. Bevallom, hogy én ezzel nem mertem kísérletezni, de ettől függetlenül szép csillogó lett belülről a mosógép, és az illata is jó, remélhetőleg ez így is fog maradni :)

Az eredeti recept

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése