2014. június 30., hétfő

Körömvirág krém

Dóri | 6/30/2014 |

Még januárban olvastam a macerátumokról, és akkor eldöntöttem, hogy kipróbálom. Aztán jött a vizsgaidőszak, a szorgalmi időszak terepgyakorlatokkal megtűzdelve, végül május végén újra eszembe jutott. A Rossmannban vettem szárított körömvirág szirmot.

A macerátum tulajdonképpen olajos kivonat. A macerálás mikéntjeit Judit, a Biomaci szappanjai blog írója nagyon szépen, összeszedte, én is ez alapján készítettem az enyémet. :)
Tehát 30 napig érleltem az olívaolajjal eláztatott körömvirág szirmokat, és ma úgy döntöttem, elkészítem a krémet. A mini dunsztos üvegből egy organza anyagra öntöttem a szirmokat, amit egy üvegtál fölé helyeztem. Jól kicsavartam az olajat a szirmokból, majd feltettem az üvegtálat egy lábosra, amibe vizet engedtem, de csak annyit, hogy ha felforrt, ne érje el az üvegtál alját. Elkezdtem melegíteni az olajat, majd beletettem egy kevés méhviaszt, hogy sűrűbb legyen a krém. Mikor felolvadt a méhviasz, levettem az üvegtálat a lábosról és egy deszkán hagytam kicsit hűlni. Belenyomtam egy E-vitamin kapszulát, elkevertem és tégelybe öntöttem. És kész is az olcsó, házilag készített körömvirágkrém :)

Megjegyzés: Legközelebb szagtalan olajat fogok használni hozzá - olvastam, hogy a sima, hidegen sajtolt napraforgóolaj is tökéletes a krémhez.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése