2015. március 2., hétfő

Könyvhétfő #5 - Classic Jane Austen

eco fair(y) | 3/02/2015 |
Általában azt szoktam gondolni, hogy nincs gond a lelkivilágommal, de azért közelebbről nézve vicces, hogy a két kedvencem egyrészt a Jane Austen-féle klasszikus angol romantikus regények, másrészt pedig a Remarque-féle háborús regények. Jó-jó szerelmi szál van mind a kettőben, de azon kívül elég szélsőséges a témaválasztásuk. :D Persze nem csak ezeket olvasom, hanem szinte mindenfélét, ahogy az a posztokból is látszódik, vagy látszódni fog. :) De ezt a kettőt egymás mellé téve mindig mosolygok.

Szerintem a Jane Austen sorozatot nem is kell bemutatni senkinek... Van a klasszikus Mr. Darcy - Lizzy Bennet-féle Büszkeség és balítélet. A könyv alapmű a lányoknak, de itt kivételesen a film (vagy inkább minisorozat) is kötelező, jó kis BBC-féle, eredeti nyelven Colin Firth bácsival valami isteni, szóval csak semmi hollywoodi csöpögős. Aztán az Értelem és érzelem is ugyanez a kategória a BBC minisorozattal. Szerettem ezeket, de talán a legnagyobb kedvencem a Klastrom titka. Fogalmam sincs, hogy éppen jó életszakaszban került a kezembe, vagy a főhős életébe tudtam beleélni magam, de pár éve, amikor olvastam, letehetetlen volt (igaz, hogy nem is egy vaskos regény). Mindenkinek tudom ajánlani! :) A film adaptációktól általában a hideg szokott rázni, de a britek ebben is valamit nagyon eltaláltak. Messze nem volt akkora élmény nézni, mint amennyire a könyv lekötött, de még így is nagyon élveztem.
Jane Austen - Forrás
Az Emma már nehezebb dió, elsőre nem is sikerült megküzdenem vele, de amikor utána később újra jobban ráértem, és volt időm elmélyülni benne, akkor fellobbant a láng és egyhuzamban fejeztem be  a csodás befejezésig (ami a 21. századból azért kicsit komikus is...), a lényeg, hogy rajta van a jó hosszú listámon, az újraolvasandó könyvekből, mert érzem, hogy több van benne egy olvasásnál.
Bevallom őszintén, hogy a Meggyőző érvek nem hagyott bennem olyan mély nyomot, a Mansfieldi kastélyt pedig ugyan elkezdtem anno, de sajnos félbemaradt. :( 

És most jön a csavar a történetben! Nem tudom ki mennyire tudja, de az irodalomtörténet legromantikusabb regényeit író nő vénlányként halt meg, nem is nagyon volt soha szerelmi kapcsolata, ami elég megdöbbentőnek hathat a fent említett könyvek sorait olvasva. Életrajzi alapokon, (de természetesen kiszínezve) Jane Austen magánélete címmel Syrie James írt egy regényt az írónő életéről. Aki olvasott valaha Jane Austen művet, annak nagyon ajánlom! 

Lányok, aki nem olvasta legalább a Büszkeség és balítéletet, az mindenképp pótolja, tényleg klasszikus! ;) Utána a sorozattal kombinálva, garantált a jó szórakozás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése