2014. december 15., hétfő

Lóbalzsam: csilis és mentolos változat

Dóri | 12/15/2014 |
Ez a lóbalzsam nem is balzsam. Legalábbis nem zselés, de krémes, olajos, ápoló hatású. Én a csiliset főként a melegítő hatása miatt szerettem volna elkészíteni, ugyanis a térdem és a bokám a hűvösebb idő beálltával hajlamos "megfázni". Napokig fáj,nehezemre esik mozgatni, ilyenkor melegvizes palackkal alszom.
Na, de lássuk is a receptet! :)


Csilis (melegítő) lóbalzsam

Hozzávalók:
2-3 csilipaprika
olívaolaj
egy kisebb rúd fahéj
kb. körömnyi szárított gyömbér
napraforgóolaj
shea vaj
méhviasz
E-vitamin

Ekészítés:
A aprítsd fel csilipaprikákat, majd szórd egy üvegbe, és töltsd fel annyi olívaolajjal, hogy elfedje. Hagyd állni 3-4 napig.
Ha letelt a 3-4 nap, szűrd le az olajat, önts hozzá kb. 0,5 dl napraforgóolajat és 5 g sheavajat, a fahéjat és a gyömbért is, majd kezdd el melegíteni gőz felett. Én kb. 15 percig hagytam így ázni az olajakat, majd hozzáadtam a méhviaszt, és amikor az is felolvadt, levettem a gőzről, hűlni. Mikor már nem volt forró, belenyomtam egy kapszula E-vitamint és cseppentettem bele 5 csepp eukaliptusz illóolajat, és hagytam kihűlni.


Mentolos (hűsítő) lóbalzsam
Hozzávalók:
tisztított kókuszolaj
mégviasz
shea vaj
eukaliptusz illóolaj
borsmenta illóolaj
E-vitamin

Elkészítés:
Arányokat nem írok, mert ez igazából egy illóolajjal illatosított testápolónak is megfelel. Az kókuszolajat és a shea vajat gőz felett olvaszd meg, majd keverd bele a méhviaszt. Ha felolvadt, vedd le a gőzről, és hagyd hűlni. Ha hűlt kicsit, cseppentsd bele ízlés szerint az illókat és hagyd kihűlni.

Remélem ti is elkészítitek és hasznát veszitek! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése