2014. január 22., szerda

Arckrém téli, de főleg szeles napokra

eco fair(y) | 1/22/2014 |
Elég sokat járok biciklivel, és bár ezen a "télen" nem nagyon voltak mínuszok (eddig), azért a szél is éppen eléggé ki tudta szárítani az arcbőröm. Éreztem a húzó érzést, de mivel azokban a krémekben, amiket eddig kevertem magamnak volt kókuszolaj - ami miatt nem nagyon ajánlott arcra, ha valaki nem akar egy rakat mitesszert begyűjteni, mert eltömítheti a pórusokat - csak ha már nagyon húzódott a bőröm, akkor tettem pici foltokban az arcomra. Viszont nemrég találtam egy receptet a már jól megszokott helyen, pont száraz bőrre, úgyhogy nem volt kérdés, hogy megcsinálom-e, ráadásul hozzávaló is alig kellett hozzá. Ilyen hűvösebb időszakokban kifejezetten jól esik a bőrünknek egy táplálóbb, zsírosabb krém.



Hozzávalók:
  • 20 g shea vaj
  • 20 g mandula olaj (eredetileg avokádó szerepelt, de nekem az nem volt)
  • 5 csepp illóolaj (levendulát és narancsot használtam, de lehet bármi ízlés szerint)
  • 1 csepp E vitamin

A sheavajat épp elég csak megpuhítani, gőz fölött, hozzákeverni az olajat, illóolajokat, E-vitamint, majd hagyjuk picit hűlni, és habverővel (elektromos) szép habosra kell keverni. És már kész is ;)

Nem használom minden nap, hanem továbbra is csak akkor, ha száraznak érzem a bőröm. Természetesen ennek is eltérő az állaga mint a hagyományos (vizes) hidratálókrémeknek. Nagyon pici is elég belőle, mert zsíros, jól puhítja a bőrt már egy borsónyi is. Könnyebben felszívódik, ha nedves arcbőrre visszük fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése