2014. január 22., szerda

Sokadik felvonás sampon témában

eco fair(y) | 1/22/2014 |

Újabb sampon receptért kellett feltúrnom az internetet, ugyanis a szappanos-ecetes megoldás úgy kb. az ötödik alkalom után már nem volt annyira szuper :( Pedig az ecetet nem is sima csapvízben kevertem el, hanem ioncserélt vízben, amitől 2 nap után nem állt annyira össze a hajam, viszont valamiért a fejtetőmön már frissen mosottan is láthatóan zsíros volt pár tincs... Lehet, hogy csak nem szokta meg a fejbőröm a váltást, de én meg már kezdtem unni, ezért kerestem más megoldást, talán majd visszatérek a szappanos megoldásra egyszer.
Szóval az új recept egyenesen a youtube-ról van:


Az egyetlen "szépséghibája", hogy az egyik összetevő, a Dr.Bronner's folyékony szappan nem olcsó mulatság, és nem is lehet sok helyen kapni, legalábbis én 2-3 webshopban találtam összesen, végül innen vettem. A folyékony szappan organikus, nincs benne semmilyen mesterséges összetevő, tehát nem szegjük meg vele az elveinket, inkább csak egy kis segítséget jelent ;) Azért áldoztam rá ennyit, mert elvileg sok minden másra is lehet használni: tusfürdőnek, kézmosáshoz, talán még mosogatáshoz is. Ezeket még nem próbáltam, de szerintem sor fog kerülni rá.
A recept nem bonyolult, 1/3-ad kókusztej + 1/3 gyógytea (én kamillát használtam, a szőke hajam miatt, de az eredeti receptben zsurló és ziliz szerepel) + 1/3 a folyékony szappanból. Ebben a sorrendben beletöltjük egy műanyag flakonba és jól összerázzuk. Nagyon szépen habzik, ezért is volt vele kellemesebb hajat mosni, és balzsam se kell. Ha valakinek még ezután is zsíros érzése lenne, akkor ennél is lehet ecetes leöblítést alkalmazni, de nekem egyelőre nem volt rá szükség. Kifejezetten samponos flakon nem volt kéznél, ezért egy fél literes ásványvizes üvegben kutyultam össze a dolgokat. Bár habzik, állagra viszont jóval hígabb mint a sima sampon, úgyhogy az adagolásnál csak óvatosan. A flakont minden használat előtt alaposan fel kell rázni, de egyébként más dolog nincs is vele. Nem tudom meddig áll el, de szerintem ha tusfürdőként is elkezdem használni, akkor már nem is fog olyan soknak tűnni az a fél liter :) Ja és mivel illatmentes szappant választottam, utólag pöttyintettem bele pár csepp illót, levendulát, teafát, meg talán citromot...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése