2015. január 25., vasárnap

Golyóálló kávé

Dóri | 1/25/2015 |
Hogy mi is ez? Egy csésze kávé, kicsit másként elkészítve. A hatása elvileg a következő: az elfogyasztás után kb. 5-6 óra pörgés következik. Jól hangzik nem?

A működési elv:

  • A jó minőségű kávéban kevés a méreganyag, ami a koffein ellenében hatna.
  • A vajban levő sok zsír lassítja, és egyben felerősíti a koffein agyra gyakorolt felpörgető hatását.
  • A biovaj egyébként is tele van antioxidánsokkal, HDL-, vagyis jó koleszterinnel, és K2 vitaminnal, amelyeknek pozitív hatásaik közismertek.
  • A kókuszolaj a laurinsav fő forrása, ami egy közepes láncú triglicerid (MCT), kicsit leegyszerűsítve egy olyan zsír, ami úgy viselkedik, mintha szénhidrát lenne, közvetlenül a máj hasznosítja, és rengeteg energia van benne.
  • A sok zsír pedig úgynevezett ketogén folyamatokat indít be a szervezetben, ami nagyjából azt jelenti, hogy a test a szénhidrát helyett a zsírból fedezi az energiaigényét, és ha a kávéba tett elfogy, a testben felhalmozott hoz nyúl. (forrás: index.hu)
Tehát egyfajta fogyókúra kiegészítésnek sem rossz, bár rengeteg kalória van egy teljes adag golyóálló kávéban (450-500 kcal).

És akkor kedves kísérletezni vágyó kávéfüggő barátaim, íme a recept:
  • 240 ml erős kávé
  • 2 ek. vaj (bio, organikus a legjobb)
  • 1 tk. kókuszolaj (én tisztítatlannal ittam, kellemesen kókuszos íze volt)
  • ízlés szerint cukor (az eredetiben nem szerepel, de tudjuk, hogy az amerikaiak nem tesznek bele)
Elkészítés:
Mérd ki a kávét, és oldd fel benne a cukrot, ha úgy fogyasztod. A turmixba dobd bele a 2 kanál vajat és az 1 tk. kókuszolajat, majd öntsd rá a cukros kávét. Kupak a pohár tetejére és pörgesd 20-30 másodpercig. (Botmixerrel is működik, én azzal csináltam.) Töltsd ki és fogyasztható. :) 
Mint látható a zsiradékok a kávéval keveredve ilyen szép habot képeznek, ízre pedig megfelel egy kókuszos latte-nak.
A hatását én magamon tapasztaltam (vagy csak placebo volt :D), bár én a fenti adagnak csak a felét fogyasztottam el, és 11 óra körül, és este 10 után még elégg éreztem a hatását.

Ti ittatok már golyóálló kávét? Illetve ha nem, kipróbáljátok? :)

Dóri

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése