2015. február 12., csütörtök

Csíkos kalács - persze nem hagyományos módon :)

Unknown | 2/12/2015 |
Sziasztok!

Most, hogy nagy erőkkel szakdolgozatot kellene írnom, persze, hogy kedvet kaptam egy kis sütögetéshez. Egy olyan receptet próbáltam ki alakbarát verzióban, amiről sok szép emlékem van :) Nem sűrűn csináltuk otthon, de boltban elég gyakran vettünk régen, így azért is örülök ennek a receptnek, mert az értékei igencsak vonzóak, ráadásul tudom mi került bele. :) Ahogy a címben is láthatjátok, ez nem más, mint egy csíkos kalács.

Az alapreceptet Szafi facebook oldalán találtam és mint általában, most is átalakítottam egy picit. Most kompromisszumokat is kötöttem egy kis rétesliszt és egy teáskanál kristálycukor formájában, de ennyi még simán belefér szerintem.

Tehát a hozzávalók:
- 150 g Dia-wellness ch-mínusz lisztkeverék
- 50 g rétesliszt
- két evőkanál eritrit (de biztos működik más édesítőszerrel is)
- egy tojás
- 70 g natúr joghurt
- 20 g friss élesztő
- egy teáskanál cukor
- 4 ek. cukrozatlan kakaópor
- kb. egy dl tej
- 15 g kókuszolaj
- egy csipet só

Elkészítés:
Kb. fél dl tejet egy teáskanál cukorral meglangyosítottam, beletettem az élesztőt és félreraktam. Amíg felfutott, összekevertem a liszteket egy csipet sóval, az eritrittel, majd hozzákevertem a tojást (a fehérjéből egy keveset meghagytam a kenéshez), a joghurtot és a megolvasztott kókuszolajat. Hozzáöntöttem a felfuttatott élesztőt, aztán még annyi tejet, hogy elég lágy tésztát kapjak. Jól megdagasztottam, aztán félretettem kelni (kb. a duplájára). Amikor jónak tűnt, a tésztát ketté választottam, és az egyik felébe belekevertem a négy evőkanál kakaóport és annyi tejet, hogy újra megfelelő legyen a tészta állaga. Ezután ketté osztottam a világos és a kakaós tésztát is. Kinyújtottam az egyik világos tésztát, aztán rányújtottam az egyik kakaósat és feltekertem, majd ugyanez jött a másik adaggal is, aztán a két tekercset összefontam. Beleraktam a sütőpapírral kibélelt tepsibe és hagytam kelni még egy negyed óráig. Közben a megmaradt tojásfehérjéhez adtam pár csipet cukrot és néhány csepp vizet, majd ezzel bekentem a kalács tetejét. 180 fokos sütőben 35 perc alatt meg is sült (kb. 20 perc elteltével, amikor már eléggé pirult a teteje, raktam rá alufóliát és úgy sütöttem tovább, aztán a végén pár percre még levettem róla).
Ugyan nem lett olyan foszlós és levegős mint a bolti, kifejezetten tömör a tésztája, de az íze isteni :) Legközelebb megpróbálom majd valamivel lazítani egy kicsit a tésztát, esetleg tovább sütöm, de így is annyira finom lett, hogy megért egy posztot. :) Ráadásul a legjobb benne, hogy 100 g-ban mindössze 233 kcal és 15 g szénhidrát van!

Remélem Ti is elkészítitek és megírjátok, hogy sikerült :)

Most pedig beszéljenek helyettem a képek:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése