2014. október 12., vasárnap

Hennaprojekt #1

Dóri | 10/12/2014 |
Fiatalabb koromban már volt pár köröm a hajfestékkel. Egy-egy tincs befestve, mikor anyukám festette a haját. Aztán 6 évvel ezelőtt, jó kis tűzpiros melír csíkjaim lettek, imádtam őket, de csak egy hétig, mert anyukám elvitt fodrászhoz, hogy kezdjen valamit vele. Úgyhogy búcsút intettem a piros csíkoknak, visszaváltottam barnára. Ami vörös tincseim voltak, azok le lettek szívva, hogy megfogja a világosbarna festék, ám egy idő után kidobta, így lettek szőkés csíkjaim. Aztán az évek során csak növesztettem, visszavágtam, színezve nem volt. Mostanában megint felmerült bennem, hogy kellene kezdeni a hajtömegemmel valamit, mert unom. Túl sok, túl hosszú, túl nehéz. Kezelhetetlen és unalmas.

Eleinte újra kémiailag szerettem volna színezni, a L'Oreal Casting Creme Gloss Hajkrémjével, a Csilis csokoládé árnyalattal, de krémmánián olvastam egy véleményt, ami megingatott. Majd jött Carmenesque egy bejegyzéssel, ami megoldotta az összes problémám. Úgyis itt vannak a Glamour-napok, és a közeli városban van egy Müller. Lebuszoztam hát Bajára, és kisétáltam a Müllerbe. Nem találtam a hajfestékeknél a hennát, így egy eladó segítségét kértem, aki nagyon aranyos volt, segített, bár elsőre ő sem tudta, hogy van-e sajátmárkás hennájuk, de ajánlotta a Khadit. Aztán észrevettük, hogy egy méterrel odébb ott van a Müller hennája is. Gyorsan beraktam a kosaramba a maradék két doboz intenzív vöröset és boldogan nézelődtem tovább.



A bal oldali kép 2009 februárjában készült, azóta sem volt ilyen rövid a hajam. Jobb oldalon pedig egy majdnem 1,5 éves kép van, de a helyzet változatlan, jelenleg is kb. ilyen hosszú a hajam. És erre jött a henna.

A következő receptet alkalmaztam:
200 g hennaporhoz adtam ~9 dl kamillateát (1 liter vízbe 9 g ) és kb. fél dl citromlevet, majd miután egyenletesre kevertem a pépet, lefedtem fóliával (műanyag tejfölös vödörben kevertem ki, de sehol nem találtam meg a tetejét) majd bedunsztoltam jó vastagon hosszú órákra. 22 órával később hozzákevertem még kb. fél dl felmelegített jó citromos kamillateát lés 2 ek. olíva olajat. Ezután felvittem a pépet a hajamra (hatalmas elismerés azoknak, akik befestik a derékig érő hajat), betekertem folpack-ba rákötöttem egy zacskót és  betekertem egy törölközőbe. Rajta hagytam 3,5 órán át, majd hajat mostam. Az eredmény:

este készült, utólag szerkesztettem, nagyjából stimmel a színe


Nagyon tetszik!

Kiegészítő tudnivalók:

  • akármilyen szorosan tekered be a buksid folpack-kal és kötsz rá szatyrot, a mocsárlé ugyís elkezd folyni, kb. 2 óra elteltével
  • olyan törölközőt válassz, amit nem sajnálsz, és ami lehetőleg hipózható
  • célszerű egy törölközőt a válladra teríteni és egy csomag zsepit a kezed ügyébe készíteni, mert a lé nagyon meg fog lepni (én konkrétan azt hittem poloska esett rám)
  • lefolyópumpát készíts be hajmosáshoz, mert eldugulhat a lefolyó
  • akinek olyan hosszú haja van, mint nekem,  annak lehet egyszerűbb a kád felett felkennie a pépet a hajára
  • és készítsen be egy üveg hipót, mert a cucc befoghatja a kádat - hajmosás után is ki kell hipózni majd, úgyhogy ne vidd messzire
  • és az sem jön rosszul, ha van kéznél egy hajfestőecset, meg egy emberke, aki segít bekenni a hajad hátul
  • hajmosás előtt egy órával ne lakkozd ki a körmöd, még akkor sem, ha van gyors szárító szérumod - teljesen felesleges.
Úgy érzem jól döntöttem, hogy kipróbáltam a hennázást, és még az illatát is szeretem - a zöld teára emlékeztet. :)

4 megjegyzés:

  1. Szép lett! Majd legközelebb próbáld meg nagyon lassan adagolni a teát a hennához, és túrószerű állagig keverni, akkor nem fog folydogálni. De ezt idővel ki fogod tapasztalni úgyis. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ezt sikerült tejföl állagúra hígítani, de legközelebb kevesebb teát teszek akkor bele. A környezetemben is pozitív volt a változás fogadtatása (már aki észrevette :D).

      Törlés
  2. Na elszállt az előző hozzászólásom, de sebaj, megírom újra :D
    Szóval, engem most egy kicsit elriasztottál a hennázástól, főleg az utolsó résszel :D Nekem sokkal macerásabbnak tűnik, mint a hajfesték, s az sem szimpi benne, hogy ahogy olvastam, a barnának is ad egy kis vörös árnyalatot, s az ősz hajszálak is egy kicsit élénkebb színt kapnak, márpedig én pont elrejteni szeretném őket :/ Én egységes, igaz barna szeretnék lenni, s nem tudom, hogy ezt el lehet-e érni egyáltalán a hennával. De bármikor jöhet egy olyan kattanás, hogy kipróbálom, a Müllerben a henna mennyibe kerül? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, valóban nem olyan egyszerű a dolog, mint a bolti, kémiai hajfestékekkel. Macerásabb, más a szaga is, habár nem olyan szúrós büdös, inkább olyan szénaszalma szagú (mi azzal szoktunk viccelni Dáviddal, hogy istálló szag). Igen, az ősz hajszálakat élénkebben fogja, ugye a fehér alap miatt, de szerintem csak annyival, hogy olyan mintha melírozva lenne, bár ezzel tapasztalatom nincs, mert a) nincs ősz hajam, b) ha van is, a sörényemben eltűnik. Szerintem a 2-3 alkalom után már viszonylat egységes lehet a színe. :)
      Az ősszel a Müllerben 999 ft-ért vettem, de a glamúros kuponnal olcsóbbra jöttem ki. Nem tudom, hogy most van-e végösszegi kupon, de szerintem megéri. :)

      Törlés