2015. január 27., kedd

Húshagyó kedd #4 Hummusz

Dóri | 1/27/2015 |
Még az ősszel vettem száraz csicseriborsót potom pénzért, és azóta várt méltó felhasználására. Tudtam, hogy hummuszt szeretnék belőle, de valahogy mindig sorra került más. De most! Múlt héten kérdeztem Tőletek Facebook-on, hogy érdekel-e titeket a recept, úgyhogy a pozitív visszajelzés végett erről olvashattok az eheti Húshagyó kedd-ben.

Hozzávalók:

  • 10 dkg száraz csicseriborsó
  • víz
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • kb. 2 ek olívaolaj
  • tahini (szezámkrém)/egy marék szezámmag
  • citromlé
  • só, bors
A fűszereknél direkt nem írtam mennyiségeket, mindenkinek az egyéni ízlésére bízom, hogy miből mennyit szeret. :)

Elkészítés:

  1. A csicseriborsót kétszeres vízbe áztasd be, legalább egy éjszakára!
  2. Öntsd le a csicseriről a vizet és mosd át, majd tedd fel főni annyi vízzel, amennyi ellepi. Főzd legalább egy órát, villával szétnyomható puhaságúnak kell lennie.
  3. Várj egy kicsit, amíg hűl, majd a főzővíz kb. felével turmixold le, nyomd bele a fokhagymát, adj hozzá sót, borsot, egy kis citromlevet, az olajat és a tahinit/szezámmagot. Újra turmixold át, kóstold meg, és ha neked ízlik kész, ha még hiányzik belőle valami, tedd hozzá! :)
Az enyém elsőre kicsit fokhagymás lett, engem a sárgaborsó főzelékre emlékeztet az íze. :)

Sok mindennel lehet fogyasztani, én ettem már kenyérrel és sonkával, mintha vajkrém lenne, de Instagramon is megmutattam az elkészülte után, hogy Nóri zablepényével és paradicsommal fogyasztottam el. :)

   Update:
Azt kifelejtettem, hogy hűtőben tartható, a biztonság kedvéért a tetejére öntsetek egy kis olíva olajat, hogy elzárja a krémet a levegőtől, így tovább eltartható. :)

A photo posted by Dóri (@herdori) on
 Jó étvágyat kívánok! :)

Dóri


__________

FACEBOOK            INSTAGRAM            ASK.FM

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése