2014. november 3., hétfő

Gyógyír pattanásra

Dóri | 11/03/2014 |
Mostanában újra egyre többször jelennek meg a pattanásaim, vagy ha nem, akkor csak piros, fájó púp, amivel nem lehet mit kezdeni. Nagyon csekély teafa olajom volt már, így elkezdtem keresgélni a neten. És megtaláltam azt, amit el is felejtettem. A cink-oxidot. Sok receptet végigolvastam, de több olyan dolog is kellett bele, ami nekem nincs készleten, és bevallom jelenleg nem is tudom megengedni magamnak. A "Tovább" után olvashatjátok, milyen egyszerű krémet hoztam össze.
Nem akartam nagy mennyiséget kreálni, mert egyrészt nem mindennapi használatra készítettem, másrészt pedig nincs annyi pattanásom, amire sokat kellett volna keverni.


  • 1/3 tk. shea vaj
  • cink-oxid
  • 5 csepp teafaolaj
  • 5 csepp levendulaolaj
  • tégely

A shea vajat gőz fölött megolvasztom, majd belekeverek annyi cink-oxidot, amennyivel kenhető pasztává válik. A gőzről levéve belecsöpögtetem az illóolajokat, elkeverem, majd kis tégelybe töltöm.
Kb. ennyi cink-oxidot kevertem a felolvasztott shea vajba
Esténként, megtisztított arcbőrön használandó!

És hogy miért shea vaj? Mert gyulladásgátló hatású, és mert az összetétele hasonlít a bőr által termelt faggyú összetételére. Bővebben "A shea vajról" című cikkemben olvashattok róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése