2014. november 1., szombat

Inspirációk hétvégére 20.

Dóri | 11/01/2014 |
Most, hogy itt a november, most már bátrabban elkezdek hangolódni a karácsonyra, így ezzel a bejegyzéssel nektek is átadok egy kis hangulatot az enyémből.
forrás
Már több helyen lehet kapni forralt bort, én idén mindenképpen fogok csinálni, mert tavaly tanultam Rékától egy nagyon finom és egyszerű receptet. Emellett a következő forró almás italt is el fogom készíteni, mert nagyon kíváncsi vagyok rá.

10 nagy alma
1 liter víz
1 rúd vanília/1 zacskó bourbon vaníliás cukor
3 rúd fahéj
6 db szegfűszeg
1 ek. barnacukor (opcionális)
1 ek. méz (opcionális)

Az almákat negyedeljük és vágjuk ki a magházat, tegyük a hozzávalókat egy nagy lábosba. Közepes lángon melegítsük forrásig, majd főzzük 30 percen át. Ezután vegyük le a lángot minimumra, főzzük 2 órán át, félóránként kevergetve. A két ora leteltével zárjuk el alatta a gázt és hagyjuk hűlni, majd vegyük ki belőle a vanília rudat, és botmixerrel pürésítsük homogénre. A pürét sűrű szövésű szitán vagy gézen szűrjük le. Hűtőben egy hétig tárolható.

Konyhai nagytakarítás
forrás
Ez a BuzzFeed cikk részletesen leírja, hogyan takaríthatod ki a konyhádat A-Z-ig, környezetbarát módszerekkel. Nekem a kedvencem a mosogató takarítása, nagyon régóta így csinálom, ha kisikáltam a medencét, jöhet egy kis lefolyó tisztítás: 2-3 ek. szóda bikarbónát szórok a lefolyóba, és erre öntök kb. 1 dl ecetet. Szépen felhabzik és leoldja a lefolyó faláról a koszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése