2014. december 10., szerda

Egy kis melegség a hideg téli napokra :)

Unknown | 12/10/2014 |
Sziasztok!

Egy nagyon egyszerű receptről szeretnék beszámolni Nektek. Pillanatok alatt elkészül és számomra bőven belefér a "bűnözés" kategóriába. Könnyen variálható, mindenki a saját ízlésére tudja formálni.



A receptet Nóri mindenmentes konyhájában találtam:
http://www.mindenmentes.hu/2012/12/levendulas-forro-csokolade-cukormentes.html

A legjobb benne, hogy alig kell hozzá pár dolog és tényleg nagyon gyorsan készen van. Tegnap próbáltam ki először, de ma újra el kellett készítenem :) Én a következőképpen készítettem el:

Egy lábasban összekevertem egy evőkanál keményítőt egy evőkanál kakaóporral. Ehhez adtam egy kevés kókusztejet (de bármilyen tejjel elkészíthető), és csomómentes masszát kevertem belőle. Ezután felengedtem 3 dl tejjel és tettem hozzá 30 g cukornak megfelelő édesítőszert, majd elkezdtem melegíteni. Nem kell felforralni, elég, ha forrón tartjuk. Egy-két perc alatt besűrűsödik, és már kész is :) Közben folyamatosan habverővel kevertem, így még fel is habosodott. 

Ez a natúr verzió, de melegítés közben lehet hozzá tenni bármilyen ízesítőt, vagy fűszert (fahéjat, levendulát, csilit, stb.). 

Biztos vagyok benne, hogy gyakran el fogom készíteni a hideg estéken. Nem csak felmelegít, de laktat is, így akár könnyű vacsora is lehet belőle. 

Írjátok meg, ha Ti is elkészítettétek :) 
Egészségetekre! 


4 megjegyzés:

  1. Fúú, ezt rögtön ki is próbálom! :) Köszi a megosztást!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem tuti nem fogsz csalódni :) Majd írd meg, hogy ízlett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon finom volt, szerintem sokszor fog terítékre kerülni télen :) tettem bele egy csipet házi készítésű chai fűszert is. amúgy hasonló alapanyagokból pudingot is főztem már, csak más arányokkal, talán 3-3 ek a fél liter tejhez, az is nagyon jó volt, mint a bolti vagy még finomabb is talán, és legalább tudtam, mi van benne :)

      Törlés
  3. örülök, hogy jól sikerült :) engem meglepett, hogy mennyire hasonlít a kávézókban kapható finom, sűrű forrócsokihoz :) pudingot én is csináltam már, tényleg olyan mint a bolti. bár ahogy néztem annak a csomagolását, nagyjából ugyanazok vannak abban is, csak házilag olcsóbb :) egyébként múltkor olvastam valahol (bár még nem próbáltam), hogy tápiókakeményítővel meg olyan bolti poharas pudingot lehet csinálni, én azt akarom majd kipróbálni :)

    VálaszTörlés