2014. december 4., csütörtök

A méltán híres szódabikarbóna gyurma

Dóri | 12/04/2014 |
Tavaly jelent meg a recept a magyar blogoszférában, és rövid időn belül hatalmas diadalutat járt be. Én is megpróbálkoztam vele tavaly, de nem volt az igazi, így idén újra nekiveselkedtem, és sikerült!
Erről a receptről beszélek, de szerintem már mindenki rájött. :) Lássuk is a csodát!

Hozzávalók:
2 rész szódabikarbóna
1 rész keményítő
1,25 rész víz

Én nemrég a Tesco-ban vettem egy mérőkészletet, azzal mértem ki a dolgokat, mert egyrészt, ez elegendő mennyiség, másrészt kezelhető is; konkrétan a következő egységekkel:
1 csésze szódabikarbóna
1/2 csésze keményítő
1/2 + 1/8 csésze víz

Ha színezni akarjátok, (én a tegnapi adagot ételfestékkel színeztem) akkor számoljátok bele a vízbe, én a 1/8 csésze vizet lecseréltem az ételfestékre.

a kép a Mókus blogról származik :)
Én azt tanácsolom, hogy a kész masszát tegyétek alufóliába és csomagoljátok be, és egy mélyhűtős zacskóba tegyétek, amit le tudtok zárni légmentesen. Tegyétek hűtőbe, akár egy éjszakára is, mert melegen nem lehet vele dolgozni.

A szaggatott formákat könnyebben fel tudjátok szedni, ha a nyújtódeszkát/lapot/asztalt előtte beszórjátok keményítővel, amit majd egy puha szőrű ecsettel le tudtok sepregetni a formákról. A legjobb az egészben, hogy ezt nem kell kisütni, szobahőmérsékleten pár óra alatt kiszárad. :)
Én azt javaslom, hogy viszonylag vékonyra nyújtsd a gyurmát, mert én az első adagot 5 mm vastagságúra nyújtottam, így a díszek elég nehezek lettek, lehúzhatják a karácsonyfa ágait.
itt már lyukasztva, száradófélben vannak

És hogy mik az előnyök?
  • olcsó
  • szép
  • gyorsan készen van
  • ha kiszáradt, festhető
  • rengeteg színben elkészíthető
  • a formának csak a kiszúrókészleted, vagy a fantáziád szabhat határt :)

Kellemes készülődést kívánok Nektek az ünnepekre! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése