2014. december 21., vasárnap

Nincs karácsony (egészséges) mézeskalács nélkül :)

Unknown | 12/21/2014 |
Sziasztok!
Nálam néhány éve a karácsony elengedhetetlen része a mézeskalács sütés. Eddig csak egy bevált receptet használtam, persze cukorral és fehér liszttel. Idén viszont eldöntöttem, hogy elkészítek egy olyan változatot, amit én is bűntudat nélkül megehetek :)

Az eredeti recept a 

Azért szeretem, mert nagyon gyorsan készen van, ráadásul nagyon finom :) Most is ezt a receptet használtam, csak az egészségtelen hozzávalókat cseréltem ki egészségesebbekre. Mivel az eredeti mennyiségekkel nagyon sok lett, ezért próbaképp csak harmadannyit csináltam. Szóval az én egészséges mézeskalács receptem a következőképpen alakul:

- 100 g dia-wellness zero-6 lisztkeverék
- 50 g barnarizsliszt (ebből többet akartam belerakni, de csak ennyi volt itthon)
- 150 g zabpehelyliszt
- 70 g kókuszolaj
- 30 g sütőmargarin
- 1 kk szódabikarbóna
- 15 g mézeskalács fűszer
- 50 g eritrit porrá őrölve
- 50 g kókuszvirág cukor
- 1 dl méz
- egy csipet só

Elkészítés:

Először a száraz hozzávalókat kevertem össze, majd elmorzsoltam benne a kókuszolajat és margarint, valamint hozzákevertem a mézet és a tojást. Ezekkel az arányokkal egy kicsit híg lett a tészta, ezért egy nagyon kevés fehér lisztet adtam hozzá (ennek a mennyiségét nem tudom pontosan, ezért nem írtam bele a hozzávalók listájába).
Színre, illatra, állagra az eredetihez nagyon hasonló tésztát kaptam. Ezt kb. fél centisre nyújtottam és formákat szaggattam belőle.
180 fokra előmelegített sütőben 13-15 perc alatt szép barnára sültek.

Díszíteni is szépen lehet őket (persze ez a díszítés már nem tartozik az egészséges kategóriába, de nálam ez is hozzátartozik a hangulathoz).

És a konklúzió:
Ismét kiderült, hogy van élet a fehér liszten és cukron túl. Persze ebben is sok a szénhidrát, de legalább a jó féléből, ami egyáltalán nem megy az íz rovására, hiszen szinte meg se lehet különböztetni az eredeti változattól :) 

Bátran ajánlom mindenkinek a kísérletezgetést, a karácsonynak sem kell az egészségtelen ételekről szólnia :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése